Linus Lundqvist, 24 år från Tyresö, är en av Sveriges mest framgångsrika racerförare med fyra titlar i svensk och internationell formelbilsracing. Under 2024 tävlar han i NTT INDYCAR SERIES för toppteamet Chip Ganassi Racing, där han kör bil #8 med support från American Legion.
Linus Lundqvist ingår i det svenska landslaget i racing.
Med julen i antågande har det blivit dags att summera ännu ett år. Under december månad gör vi fyra stycken nedslag från säsongen som gått, utifrån Linus eget perspektiv, i en vintrig tillbakablick. Del 2: att fronta en Jula-kampanj…
Med julen i antågande har det blivit dags att summera ännu ett år. Under december månad gör vi fyra stycken nedslag från säsongen som gått, utifrån Linus eget perspektiv, i en vintrig tillbakablick.
I del två riktar vi ljuset mot en händelse utanför banan. Under hösten frontade Linus den stora reklamkampanjen ”Bil & Garage” för den personliga sponsorn Jula – en kampanj som tog honom ut till den breda massan i ett av de största butiksnäten i Sverige…
Vad? Sponsorkampanj med Jula Var? I varuhus och digitalt i Sverige, Norge och Polen När? 15 oktober – 7 november
Jula-kampanjen var på många sätt en milstolpe för den kommersiella delen av min karriär. Det var första gången jag involverades i en så stor och proffsig kampanj, som verkligen nådde ut brett över hela landet och även i Norge och Polen. Det var lite surrealistiskt när vänner och familj plötsligt började skicka selfies från varuhus runt om i landet med mig som pappfigur ståendes bredvid!
Vi började planera kampanjen under sommaren, och vi tog några första bilder när jag besökte ett sponsorevent på Kinnekulle Ring inte långt från deras huvudkontor. Dagen därpå fortsatte vi i studiomiljö. Det var otroligt professionellt och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med slutresultatet!
För att få till en sådan här kampanj krävdes det mycket jobb inte bara från mig själv, utan också från personer i gruppen runt omkring mig. Jag var borta i USA under hela hösten samtidigt som mycket av planeringen skedde här hemma. Det var verkligen teamwork mellan vårt lilla gäng och marknadsavdelningen på Jula. Det var en kampanj som dels var väldigt kul att göra, men som också visar hur långt vi faktiskt kommit i satsningen på senare tid.